lördag 24 januari 2009

Ingen träningsvärk här inte...

Har ingen träningsvärk idag, trodde faktiskt det. Häromdagen stod jag typ 2 x 100 och hade superont dan efter. Så det börjar ta sig i mina ben iaf. Ska ta en långpromis sen tänkte jag.

Fick frågan vad som var min plan med träningen, måste säga att jag egentligen inte har någon direkt plan. Visst skulle jag vilja gå ner lite i vikt men inte särskilt mycket. Är ganska nöjd, helt ärligt så är jag rädd att mina bröst och rumpa skulle bli små och platta om jag gick ner i vikt och det vill jag verkligen inte. Måste man ju operera sig, det känns dyrt och onödigt.

Helt ärligt, jag har alltid varit tjock. Det är en del av min identitet. Vet inte om jag verkligen skulle vara jag om jag gick ner i vikt. Det enda som egentligen får mig att vilja gå ner är en framtida graviditet. Man är snyggare gravid om man är lite smalara från början, för övrigt är det ju nyttigare för både mig och mitt barn om jag inte är så stor och tung från början.

Jag vet inte vad Jimmy tror, men jag verkligen inte någon super människa som aldrig blir trött. Gick upp 6 igår, jobbat hela dan, sen möte och handling. Sen såg jag på let's dance och surfa lite. Om man då sätter på film vid 23snåret och dessutom gör det i sovrummet, då slutar det garanterat som nedan. Task-Jimmy tog kort på mig....

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jo, vissa sorter av naturgodis är riktigt gott :)

Anonym sa...

Hejsan detta var Carolina här igen, kollade din blogg för och se om du hade svarat mig. När jag menade att träna stenhårt så menar jag inte på det sättet som du trodde. För dig som är otränad och helt ur form och vill komma i form så menar jag inte att du ska köra slut på dig själv men att dus ka utmana dig själv.

Undrar några saker, du sa häromdagen att du hade tränat på steppern 3X150 men i dagens inlägg så skriver du att du häromdagen hade gjort 2X150. Det stämmer ju inte. Eller hade du tränat flera dagar med steppern?

Du säger att du trivs med dig själv men att du vill gå ner i vikt? I ärlighetens namn så man mår mkt bättre av att vara normalviktig, finns inga fördelar med att vara stor.

Det är mkt farligare att skaffa barn om man är stor, du borde nog tänka igenom såna saker innan du skaffar barn.

Menar inget illa.

Mvh Caolina.

Anonym sa...

självklart:D

Anonym sa...

Tack:):)

Anonym sa...

sv; jag kanske inte tyckte det gjorde något att hon åkte, för jag tycker inte hon var en riktigt bra som de andra, visst det fanns sämre men hon var en av dom..

Anonym sa...

Hur tänker denna Carolina egentligen? Eller snarare, vart fick du luft ifrån?? Jag säger absolut inte att du har fel i det du skriver, vill man gå ner i vikt måste man kämpa. Träna hårt och lägga om livsstilen. Men när bad Lisa om din åsikt? Tycker det är underbart att läsa att L trivs med sin kropp, och medveten om att den inte är trådsmal, och heller inte vill ha den så. Och att hon vill gå ner några kilo är inte samma sak som att hon inte trivs med sig själv. Man kan trivas jättebra med sin kropp trots att det alltid finns vissa saker som man skulle kunna tänkas ändra på.
Gläns med din "kunskap" någon annan stans Carolina. Och en annan viktig sak om man vill gå ner i vikt eller liknande; man behöver motivation! Nån som berömmer en, inte någon som ifrågasätter om man verkligen gjorde 3x150 rep. (Isfl ska det vara ens PT som säger det) Du är grym Lisa!=)

Anonym sa...

sv. tur att alla inte tycker lika då :) ha en bra kväll!

Anonym sa...

sv: Nepp, det låter väl inte det.. men ibland behöver man få lite muffin i sig :D

Anonym sa...

sv: Nepp, det låter väl inte det.. men ibland behöver man få lite muffin i sig :D

Anonym sa...

Till dig som kommentera vad jag hade skrivit:

Jag får luft och syre varje dag så det behöver du inte bekymra för.

Jag har all rätt och säga min åsikt, om man inte vill ha kommentarer så får man väl göra sin blogg hemlig eller inte godkänna kommentarer.

Du verkar själv ta det mkt personligt på något sätt?

Jag dömer inte folk som är överviktiga, men sanningen är att det finns inga fördelar med att vara övervitkig, speciellt inte då man funderar på att skaffa barn.

Jag har svårt att folk kan finna sig nöjda med sig själv om man har övervikt, då jag själv var det för några år sedan. Men det är bara min åsikt.

Sen så dömer jag inte blogginnehavren, det var bara så att hon sa olika saker.

Jag motiverar folk som går ner i vikt, men jag tycker att man ska vara ärlig om sin träning. Sen så är det jättebra attt blogginnejhavaren har köpt en stepper, det jag menade var att man inte kan förvänta sig några större resultat av dem.

Så tagga ner lite=) herregud vilken stor affär du ville göra av detta.

Till Lisa: som sagt så menar jag inget personligt mot dig, hoppas du inte tar illa upp, men jag tycker det är intressant med kost och träning.

Mvh Carolina

Anonym sa...

Jag tycker att det är supervitkigt att man trivs med sig själv, och gör man det så har man kommit långt! Det finns så många människor som tror att man blir en lyckligare och bättre människa om man går ner i vikt, och så är det ju knappast! Så jag tycker det är jättebra att du verkar trivas med din kropp! Men sen är det ju en annan sak om det är hälsosamt att vara överviktig, jag tycker inte att du eller nån annan ska ha som mål att "bli smal", men att man har som mål att kanske röra på sig mer för att det BRA och för att kroppen mår BRA av det! Men att träna för att bli smal och "normalviktig" och gå ner i vikt...nää...träna för att din kropp och ditt sinne kommer må bättre av det :D

Anonym sa...

Svar: ja det hade det nog gjort! men dom hade det hemma ;)