fredag 2 januari 2009

Nytt år, nya möjligheter

Jag tänker inte skriva någon årskrönika, eftersom jag inte orkar läsa andras tror jag ingen kommer läsa min. Men däremot ska jag skriva om min nyårshelg som passerat. Helt klart den bästa någonsin. Jag har visserligen firat nyår med Sara tidigare men det va mer en alkoholiserad tillställning, det här var en cola dränkt tillställning. Vi har egentligen inte gjort nått särskillt dessa dagar, bara tagit det lugnt, ätit god mat, umgåts och sett på några filmer.

Det var mycket roligt att höra att Sara förstod att det var den här inredningsstilen jag försökt uppnå i min lilla etta i Bålsta. Hon tyckte det såg Lisa-pyntat ut. Det tycker jag är roligt eftersom Jimmy gärna tar på sig all cred för hur vi har det här. Medans jag själv vet att det är det här jag alltid velat uppnå. Nu är det iofs bara vardagsrummet som är färdigt men iaf.

Jag har ett nyårslöfte. Jag har kommit fram till det mycket tack vare Sara. Jag ska bejaka min feminina sida. Det är så lätt att bli maskulin när man umgås i stort sett enbart med sin sambo och hans vänner. Sara har fått mig att förstå att det är lika skönt med tunika/klänning och tjocka leggings som det är med mjukisar och tshirt. Jag ska som i en del av mitt löfte sminka mig oftare, använda nagellack oftare, bära smycken oftare samt ägna mer tid åt mitt hår istället för alltid ha hästsvans/knut. Jag inledde året med att köpa ett nagellack, plommonfärgat. Snyggt och dyrt.

Jag får återkomma med mer blogg sen för Jimmy står och trampar i hallen och väntar på mig. Jag uppdaterar senare...

Nu kommer fortsättningen. För exakt år sen så hitta jag min stora kärlek. Eller ordet hittade är kanske fel ord, men vi träffades för första gången. Det va väldigt pirrigt men allt kändes så himla bra. Tänk ett helt år sen. Men det dröjer tre dagar innan vi har ett årsdag som tillsammans. Så jag återkommer då =P

Håller på bli sjuk känner jag, snorig och hostig. Jag är hemskt hängig men det kan ju bero på sömnbrist. Nu ska jag ta nått och äta, puss hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

Puss och tack för ett supertrevligt nyår!