lördag 31 januari 2009

lördag..

tänkte berätta lite mer om jobbet som jag fått. Det är i en vikariepool som dom ska starta upp i kommunen, under en projekttid på ett år men eventuell förlängning sen. Eftersom vi som ska jobba i poolen ska vara tillgängliga på alla tider så har dom förhandlat med facket, så vi som går heltid går bara 33 h/ vecka istället för det vanligt 37h. Fast vi har samma lön. Lönen är dock inte helt färdig, men kommer vara klar tills jag ska skriva på papper. Kan tänka mig att den ligger på 16-17 000, sen är det ju OB på det. Jag kommer ha så mycket mer pengar i månaden så det känns lite overkliget. 16 000 är ingen drömlön för nån men om man levt på CSN senaste året så är 16 000 mycket.

Man kommer alltså bli kopplad till ett antal enheter, kan tänka mig att det blir äldreboendet där jag jobbat extra ett år, Nolgård där jag hade praktik innan jul, ett gruppboende där jag varit och gått brevid och troligtvis några personliga ass. Dessa enheter kommer då att kunna "boka" mig via ett datasystem där jag lägger upp min tillgänglighet. Visst finns risken att de ringer 7 på morgonen och vill att jag kommer på stört, men det är inte det som är tanken.

Jag ska gå till banken och ordna lånelöfte så fort jag skrivit på papperna och vet vad jag får för lön, så jag kan köpa mig en liten bil. Det kommer bli så otroligt skönt att ha bil igen, det är en sån stor frihet. En fin liten bil som inte bara går sönder. En vinröd eller mossgrön.

Nej nu ska jag ta en promenad. Ska gå bort till hon jag är kontaktperson till från och med imorn, hoppas hon är hemma.

Inga kommentarer: