fredag 23 januari 2009

praktik del 8

Idag har jag fått lägga om flera roliga sår. Kladdiga och mysiga. Sen har jag fått spola en kateter. Varit mer under en spiromitri, vilket är en astmaundersökning. Sen har jag gjort en kompissionlindning, det är andra gången jag gör det och första gången jag gjort det på en patient. Men det gick mycket bra. Får höra flera gånger per dag att jag är lättlärd och jag har börjat tro på dom nu.

Har sugit på ssk-karamellen (ss heter det i värmland) i dag, man kanske ska söka in, men då måste jag ju läsa den där naturkunskapshelvetet först. Men det går nog fort om jag tar mig i kragen.

I helgen ska jag plugga minst 10 timmar och så måste jag sticka på mormors present. Kommer ha träningsvärk imorn eftersom jag sliter ut mig på steppern just nu. 3 x 150 kör jag, så lite blogg imellan. Ska göra lite situps också. Vägde mig idag igen och har varken gått upp eller ner. Tycker jag varit så otroligt duktig 3 dagar i rad nu. Tagit dietshake, en liten burk sallad och en frukt till lunch.

Just det, för övrigt har jag skrivit på papprena för att bli kontaktperson idag så från och med 1 februari har jag sånna uppdrag. 4 gånger i månaden ska vi ses och 4 gånger i veckan ska vi höras via telefon, jag tror iofs att det kommer bli mer än så... Man får väl se hur det blir. Får se om jag går bort en vända till henne imorn och planerar lite..

Inga kommentarer: