fredag 9 januari 2009

mitt förhållande till skåne..

eftersom jag inte har nått förhållande till skåne så kommer det här bli ordbajsande.. Men det är Sara som valt ämne, so here we go...

det som första som kommer till min hjärna är Shane the mans show när han säger "vill du ha en tjejbab?"

jag har lite svårt för skåne och skåningar, eftersom jag verkligen inte förstår vad dom säger. Dejtade en kille som var från lund men hade flyttat till norrköping. Snacka om knepig dialekt. Ystad ligger ju i skåne, och det är ju där wallander utspelar sig, men varför pratar ingen skånska i Wallander? Är det för att dom skulle få texta det?

Min mammas makes dotter bor faktiskt i malmö och det ligger ju i Skåne. Men jag kopplar inte direkt Malmö till T, tänker mer på Zlatan, invandrar-skånska barn som är ganska stöddiga och bor i rosengård.

Ne nu har jag ordbajsat klart...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men se där, du har ju djupa relationer till Skåne :P

Anonym sa...

Jag tycker också att det är lite konstigt med Wallander. Enda gången jag hörde någon prata skånska var när två barn gjorde det ett avsnitt.
Håller verkligen med om att man knappt förstår vad dom säger, speciellt inte när en skåning har druckit! Helt omöjligt att förstå!!

Anonym sa...

sv:den är jätte bra!! se den!

Anonym sa...

- jag har inga hemligheter för min mamma.