tisdag 6 januari 2009

men snälla Carlsson!!!

jag berättade ju sist när jag tvättade om vår tvättstugesituation som är just nu. Det vill säga att vi är cirka 50 hushåll som delar på en skitmaskin. Och jag tycker inte om dom som sätter upp lappar i tvättstugan, jag är lite allergisk mot det, det börjar klia i fingrarna och så rycker jag ner dom. Men jag vet inte om det har med mitt tantinfall som jag hade häromdagen när jag köpte puderrosa blus och köpte en sankt paulia men jag var tvungen att sätta upp en lapp idag.

Om vi nu är så många som ska dela på samma tvättstuga så får man ju va lite bussig och dela med sig lite. På de flesta ställen har man ju tvättcylinder med nyckel, då kan man ju omöjligt boka mer än en tid åt gången. Men här blev den där tavlan vandaliserad så ofta så dom tog ner den. Nu har vi ett papper och en blyertspenna istället. Men man kan väl ändå vara så schysst att man bokar en tid i taget, det gör iaf vi. Men det är någon satans Carlsson som har bokat typ 2 gånger i veckan hela månaden framöver. Det är ju verkligen att dela med sig i snåriga tider! Så nu har inte vi tvättid förän om 14 dar, det betyder mycket överfull tvättkorg. Visserligen kan jag nog tvätta en maskin hos svärmor om hon ska tvätta i veckan nått, för hon har så fin och BRA tvättstuga, men jag tycker inte att man ska behöva göra det. Jag har iaf skrivit längst ner på detta bokningspapper "BOKA EN TID I TAGET!!!!" Jag vet, det känns lite kärring. Tänkte först sudda ut alla Carlssons tider, men det lär man väl få fan för, så det sket jag i. Man kanske ska skriva en mycket saklig lapp och lägga i Carlssons brevinkast, ska fundera på det iaf.

Nog med tanterierna, nu ska jag dyka ner i mina demensstudier, visste ni förövrigt att demens är ett latinskt ord som betyder 'utan själ', det tycker jag är lite sorgligt. Men det blir våfflor till lunch så jag behöver inte va ledsen så länge. En lite fråga, gör ni smet eller köper ni mixen? Jag ger hemgjorde smet chans på chans, men det blir aldrig lika bra som den färdiga mixen. Jimmy är uppvuxen med hemgjorda lite sladriga våfflor och gillar dom. Dom smakar pannkaka (inget fel men det om man nu va sugen på pannkaka). Jag är uppvuxen på våffelmix. Krispiga, spröda våfflor. Ne men om jag skulle koncentrera mig nu på vad jag skulle göra....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Ja men snälla Carlsson!!! Skriv en kärringlapp du!

Och att demens betyder utan själ var fan i mig dagens sorgligaste...

Och våffelmix is the shit.

Anonym sa...

Jag skulle ha suddat ut carlsson, hur kan dom veta att det är just du som suddat ut och som du skriver så kan man ju visa lite hänsyn.

Vi har oxå lapp system men vi har två tvättstugor men är två hus som ska sammsas om dom i ena finns två maskiner och i andra en och det fungera hur bra som hellst och man får bara skriva två tider i rad och två tider i veckan men vi har 3 tider / dag och det fungerar jätte bra.

lycka till med carlsson