lördag 10 januari 2009

Studier....

Jag är en riktigt plugghäst, jag har verkligen aldrig varit skoltrött. Nu ska vi inte överdriva ni ska inte tro att jag varje morgon skuttar till köksbordet och tänker "äntligen lite studier" men jag tycker det är roligt att lära sig saker och tänka att just det här hade jag aldrig lärt mig om jag inte hade studerat. Man kan aldrig bli för allmänbildad. Just nu läser jag ju omvårdnad på komvux, som ni kanske vet. Kanske inte jätte skoj men det är en väldigt bra grund att stå på resten av livet. Jag känner verkligen att det är en livslånginvestering.

Jag vill verkligen inte sluta studera när jag är färdiga med den här utbildningen. Men jag vill jobba och läsa vid sidan av som en hobby, inga måsten, utan ta det som det kommer. Först och främst vill jag då läsa pedagogik på universitetet, vilket är behövligt om man ska jobba med utvecklingsstörda i framtiden.

Sen finns det lite komvuxkurser jag är väldigt intresserad av att läsa. Alternativmedicin, Religion B, Historia B och Geografi är dom jag är mest intresserade av. Men om en kurs i litteraturhistoria skulle dyka upp skulle jag inte säga nej. Jag vet egentligen inte vad jag ska med den kunskapen till men en dag kanske jag ställer upp i jepordy och finalfrågan handlar om litteraturhistoria, gud vad jag lär ångra mig om jag då inte läst det. Taktilmassage vill jag verkligen lära mig också. Så himla spännande att man kan bota saker med enbart massage. Sen skulle jag vilja lära mig mer språk, utveckla mina engelska kunskaper och ge franskan en ny chans.

Om jag känner mig själv rätt så kommer jag nog aldrig sluta plugga. Även om det bara är på 25%, men så länge jag känner att jag har tid kommer jag nog alltid ha några studier på gång. Herregud vad jag är ambitiös!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

herregud vad ambitiös du låter! tycker absolut att du ska testa på universitetet, it's a world...nej men nu tänkte jag skriva nåt fånigt så vi skiter i det. Testa uni, it's fun!

jag är pissigt trött

Anonym sa...

Jag håller med föregående talare. Testa universitetsstudier, underbart =)

Kram på dig Lisa

Anonym sa...

Bra att någon tycker om att plugga.
Alternativmedicin, Historia B och Geografi är jätteroliga kurser! Framförallt Alternativmedicin! Man får lära sig riktigt roliga saker i den kursen...