söndag 4 januari 2009

tant Lisa håller sitt nyårslöfte

Jag har tänkt lite på mina klänningsbekymmer (se nedan för er som inte fattar), man kan ju ha kjol och nån topp. Har en vit klänning som ska bli en vit kjol. Men när man går på dop vill man ju se lite oskuldsfullt söt ut, visserligen vill jag se hyfsat oskulldsfull ut på min mormors 90-årskalas. Jag beställde iaf en puderrosa tantblus igår (49 kr). Titta så söt, jag kanske kan använda den då, iaf på mormors kalas. När jag ändå var på tant humör så köpte jag mig en riktigt tant blomma, en sankt paulia. Nu är det inte min som är på bilden men det är samma färg, den passa fabiules bra med mina gardiner och soffkuddar. Lila är nog min färg. Igår hade jag lila mössa, lila sjal och lila nagellack både på fötter och händer så åkte jag och köpte mig en lila blomma.
Mitt nyårslöfte går så där, jag försöker. Idag är jag visserligen i mjukisträsket, men jag har ju bara jobbat och sovit. Man kan inte anstränga sig alla dagar. Men igår sminkade jag mig helt utan anledning och dessutom hade jag handväska. Som visserligen var tom när jag kom hem men nog fan bar jag på den hela dagen. Men min hjärna är lite felprogramerad, jag tar upp plånboken ur handväskan, betalar och lägger ner den i jackfickan. Tar upp mobilen ur handväskan, svarar på smset och lägger ner den i jackfickan. Men jag ska kämpa med det här i år, blir lättare till sommaren när jag inte har jackfickor som rymmer allt en handväska kan rymma. Det ordnar nog sig.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker blusen var jättefin! Tror den blir bra till kjol, men också till svarta byxor! Eller svart kjol.

Haha, ha problem med att använda handväska! Du är rolig. Ja det är fan en hel vetenskap, men vi kan ta en snabbkurs nångång om du vill? :P