torsdag 12 mars 2009

att jobba inom LSS

Jag har gått en halvdag till, introduktion på dagverksamheten jag var på i måndags. Eftersom hon jag skulle gå med var sjuk då och jag fick gå med en vikarie för henne istället. Det är ju så mycket roligare att jobba med utvecklingsstöra än äldre. De äldre skiter ju i mig, vi har ju inget gemensamt att prata om. Men de utvecklingsstöra är ju i samma ålder som mig, dom lyssnar på samma musik som jag, ser samma filmer som jag, ser samma tvprogram som jag osv. Man har så himla mycket mer att prata om. Och dom är så intresserade av mig som person, vad jag gillar osv. Dom är otroligt frågvisa allihopa, vart man kommer ifrån, om man har barn eller husdjur osv. Jag tycker det är super skoj.
Bjuder på en bild på världens sötaste hockeyspelare, min systerdotter 7½ år gammal!
Nej nu blir det plugg av UVI för hela slanten....

6 kommentarer:

Anonym sa...

jag har ingen aning :) Ska höra med de som jobbar med dem imorgon!:)

Anonym sa...

sv: ja eller hur!

Anonym sa...

Det förstås. Kanske lite av det sitter i sedan länge tillbaka när jag aldrig åt frukost.

Anonym sa...

På "hyllan" la vi det för att bearbeta sorgen.
Det ska få komma som det kommer när man är redo.

Anonym sa...

HAHA, ja, det är väl sant :P
men ingen av mina kompisar verkar ha fått något.. bara jag.. :P

Anonym sa...

hihi, vad söt hon är! har hon börjat spela hockey?