måndag 23 mars 2009

ny vecka, nytt jobb..

idag börjar mitt nya jobb, ska sitta i möten hela dagen idag. Har en klump i magen, känns mycket konstigt, har vaktnat hur många gånger som helst i natt. Jag har tillochmed sminkat mig nu på morgonen, det gör jag aldrig när jag ska jobba. Men även om jag ska träffa dom andra som blivit anställda i poolen idag så är det ju inte dom jag kommer jobba med. Imorn ska jag på en annan introduktion, hos hemtjänsten.

Vet att jag varit dålig på att uppdatera, men det blev lite mycket i helgen. Åkte ju till sthlm i fredags och hämtade min bil. Min söta lilla bil. Bara min, alldeles egna bil. Det är en Hyndai Getz 1,6 Sport, från 06 som gått 4000 mil. Men jag tänker inte lägga upp bild på den.

Hade sån tur att det slumpa sig så att Sara var i sthlm denna vecka, så vi tog en lunch för gamla tiders skull, har en riktig nostalgibild, vi på burger king i telefonen, lägger upp den sen. Sen följde hon med mig ut i förorten och hämta min lilla sötnos.

Sen åkte jag till Bålsta. Det var mysigt. Låg och såg på tecknad film med Minna på fredagkväll, lördagmorgon vaknade jag kl 06.50, "Lisa, hur länge ska du egentligen sova? Ska vi se på bolibompa?" Så låg vi en och en halvtimme i sängen och såg på bolibompa. Sedan på dagen var det kalas för Oliver, usch så gammal han börjar bli. 11 år. Sen bar det av hemåt senare på eftermiddagen. Såg på nya robinsson som jag tror kommer bli skit bra.

Igår så skulle vi ju försöka få in sommardäcken någonstans, så vi städa källaren. Så nu är bilen full med skräp för självklart va inte tippen öppen idag, men jimmy ska åka med det sen när jag jobbar.

Nej nu ska jag ta en macka och klä på mig.. 40 minuter kvar tills jag börjar..

4 kommentarer:

Anonym sa...

va rätt trist att ja ej kunde bli mä till stockholm & hämta bilen,men va gör man när man inte har pengar,jo men får roa sig på egen hand.va ju en som hade velata ha mä mig i alla fall(minna) kul att nån fråga efter mig i alla fall ler

Anonym sa...

Lycka till idag!

Varför vill du inte lägga upp bild på bilen?

Anonym sa...

Lycka till på nya jobbet och grattis till bilen! :D

Maggan sa...

Har det gått bra idag? Jag förstår hur du känner dej. Jag får alltid migrän efter första dagen på ett nytt ställe eftersom jag är så spänd (trots att jag är så cool ;p)