onsdag 11 mars 2009

sömnbrist, samlagsvanor och hål...

erkän att titeln gjorde er nyfikna......

Jag har haft sån sömnbrist ett tag nu, det skiter sig för mig när jag ska upp tidigt flera mornar i rad. Eftersom jag sover så dåligt när jag ska upp, särskillt om jag är lite pirrig dessutom. Och Jimmy han är en riktigt nattuggla och vill gärna se nån film i sängen innan man somnar så det blir inte att man somnar före tolv nån gång. Imorse har jag visserligen sovit ut men jag känner att jag behöver mer, jäkla blåsan för stör ju allt också. Man vill ligga kvar och dra sig men man känner att man är alldeles för kissnödig. Sånt är jobbigt.

Jag håller just nu på läser Karin Alvtegens bok Svek. Den handlar om flera olika personer men bland annat ett par i medelåldern med ett barn. "vi har inte legat med varandra på tio månader", jag tycker det ofta står så när man läser böcker om medelålders par med nått eller några barn. Är det nått vedertaget, man har sex två gånger om året när man passerat 35? Accepterera man det rakt av? Eller blir man sån när man levt för länge i ett förhållande? Passionen dör och man blir mer kompisar än älskande? Man jobbar, hämtar på dagis, lagar middag, ser på aktuellt, nattar snoriga barn, slumrar i soffan och sen trillar man i säng helt okåt. Är det så livet blir? Jag får lite panik av sånna tankar, det låter så tråkigt.

Igår var vi runt och kollade lite på bilar. Det fanns ingen intressant alls. Jag kommer ofta på mig själv med att gå runt och titta på annat än just bilar. Nybyggda Helmia här i stan är i två våningar. Väldigt flott bilhall. Men jag kunde inte koncentrera mig på annat än att fundera på hur dom får upp bilarna. Jag hittade inte hålet! Dom kan ju inte direkt tagit rulltrappan upp som vi gjorde. Om det är nån som vet vart hålet på helmia i karlstad är, så kan ni väl berätta det för mig. Det måste ju finnas en uppfart eller infart eller vad det heter...

9 kommentarer:

Anonym sa...

ja, det finns massor av variationer. Fast detta är enligt mig det lättaste receptet, så greppar man det är det bara att bli lite wild and crazy och leka sig fram. Har du några favoriter? :)

Anonym sa...

När du ska ut kanske ? eller något annat tillfälle ?

Anonym sa...

Hej, just nu pågår det en tävling i min blogg.
Titta gärna in hos mig och delta gärna!:)
http://beccanorman.blogg.se

Anonym sa...

sv: det var jättegott! :D

Anonym sa...

det är det oxå. :D underbaar. =) haha. :)

Anonym sa...

Tack :)
vad gör du ikväll?

Anonym sa...

för att jag har överbett..

Anonym sa...

Hmm, vilket mysterium med bilarna..

Det låter jättegott medd baileys i, eller om man gör något med vit choklad..

Anonym sa...

Jag tror det är den där boken där huvudpersonerna heter exakt samma sak som min farmor och farfar! Både förnamn och efternamn, lite coolt!