torsdag 12 mars 2009

Middagstipset!!

as always for you, Empan!!

Idag blev det ingen spännande middag. Baconsås och pasta. Men vilken mat går inte att piffa till egentligen? Det här kanske inte låter supergott men jag lovar det är smaskens. Baconsåsen får ni göra hur ni vill jag blandar mig inte i det, min innehåller bacon, lök, svampinjoner, creme fraich och svart peppar. När pastan nästan är färdig typ 2 minuter kvar, häll då i frysta gröna ärter, typ 2 dl. Och låt dom koka med. Servera med strimlad isbergssallad och så rör man runt så allt blandar sig. Isbergssallad ger en trevlig krispighet till maten.

Man kan annars ha i broccoli eller blomkål (i loooove blomkål) när man kokar pastan. Gott och nyttigare.

Nu ska jag återgå till mina studier, nu blir det diabetes för hela slanten... har bestämt mig att kursen ska vara klar på söndag, senast!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

svar: neejj, skit gott ju. Haha!

haft en bra dag? ;)

Anonym sa...

mja, det kan jag tänka mig :)

Anonym sa...

sv: haha, jäkligt hot! det ser inge bra ut alls :/

Anonym sa...

eller så kastar man i lite chilisås och vitlök, mumma!

Anonym sa...

Alla kan visa sig i kjol :)