lördag 7 mars 2009

tårtor + stol

Nu kommer bild på den omtalade stolen... snygg som bara den. Kosta 50 kr, dynan kostade 99 kr..
Jag älskar att baka tårtor, det blir som små konstverk. Den här gröna serverades på mormors 90 årsdag i mitten på februari, den var fylld med blåbärsgele och en vit chokladgaunach. Den blev dock lite torr, men man lär av sina misstag.

Idag fyller svärmor år och det blir en rosa prinssestårta. Denna är fylld med persikopuré (mixade konserverade persikor) och skivade jordgubbar och grädde. Hade velat ha mangomousse istället för grädde men jag hitta den inte i skafferiet, funderar på om jag inbillat mig att det stod där.
Nu får jag börja fundera på nästa tårta som ska serveras om en månad, har hört önskemål om en blå tårta. Vi får väl se, sen har jag två mästerverk som ska serveras nästa vår/försommar. Dom funderar jag mycket på. Men jag skulle behöva nått fint tårtfat.

5 kommentarer:

Anonym sa...

nu ska de bli kul & se hur många som tycker stolen är snygg lr ej?? skriv vad ni tycker nu:D

Anonym sa...

Stolen var jättefin! Dynan var också fin, härlig röd färg på den.

Sen så blev jag sugen på tårta av någon konstig anledning... :P

Anonym sa...

hehe ja nu ska jimmy få sin bedömning av stolen! svårt att se hur den ser ut men den ser bra ut att passa där den står! men är det inte jobbigt att sitta på en trästol (visserligen med mkt tjock dyna) när man sitter vid datorn?

And Lisa, får man göra en beställning till 29 maj? :P

..Carl-Astrid sa...

sara: ska jag posta den sen eller?

Anonym sa...

åh, vad gott!