tisdag 10 mars 2009

jag och mina namnfördomar..

har ni tänkt på att olika namn inte passar till olika situationer. Det finns vissa namn som man absolut inte kan tänka sig på en bebis, men det folk som heter det så nångång måste ju bebisar ha hetat det.

"det här är min lille son Göran!" "det blev en liten Lennart!"

Sen finns dom här nya moderna namnen som låter mycket konstigt att placera ihop med en gubbe. Jimmy var till en byggubbe för ett tag sen som heter Robin, det låter ju som nån i vår ålder mer.

"nu ska vi åka och hälsa på farbror Linus!"

Men så finns det namn som skulle kännas så konstigt att stönna fram "åh Jörgen!!!" inte för att jag brukar stöna fram namn efter det känns lite konstigt, men om man skulle göra alltså.

Men egentligen handlar det här ju bara om vana. Min lillebror har ett namn som har relativt ensam om i sin ålder. Men det är jag ju van vid, jag tänker ju inte på det som konstigt.

Ska snart iväg till skolan, är lite irriterad på mig själv. I höstas när vi hade bil då gick jag inte på lektionerna utan sköt upp det till våren, så nu sitter man här och får åka buss varje vecka, buss som inte ens passar tidsmässigt. Jag får vänta 45 minuter i skolan innan lektionen börjar.

Nej nu ska jag äta upp min filmjölk..

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan inte heller förstå hur folk döper sina barn!? Kollar på webbisar ibland och där kan man se riktigt skumma namn!
Ernst, Harry, Sixten, Margareta, Smilla, Alma och Einar är några namn som jag inte kan se på en liten bebis...