söndag 22 mars 2009

svar till maria...

har fått en fråga i kommentarerna från en maria, men eftersom hon varken lämnat mail eller blogg så blir det otroligt svårt att svara men jag hoppas hon läser det här..

Ja, jag jobbade på Cancer och allergifonden som insamlingsombud efter studenten, i typ 3 veckor sen tröttnade jag. Visst är det ett seriöst företag, det tycker jag absolut. Men man får bara provision ingen fast lön, vilket innebar att man vissa dagar inte hade samlat in någonting på hela dagen. Så hur mycket man fick i lön berodde på hur duktig man var på att samla in pengar. Man tjänade med andra ord inga stor pengar.

Sen tyckte jag dom var väldigt hårda "ni ska ringa hela tiden! ring, ring ring!" och sen fick man ju väldigt otrevliga bemötande när man ringde till vissa. Men testa ni, jag sa aldrig upp mig utan slutade baa komma (det låter väl seriöst?) men dom brydde sig aldrig om att ringa mig och fundera på vart jag tagit vägen heller (låter inte heller så seriöst). Om ni inte trivs så sluta gå dit. Men tro inte att ni kommer tjäna så särskilt mycket pengar.

Hoppas du är nöjd med mitt svar!

Inga kommentarer: