lördag 7 mars 2009

Heja heja färjestad, heja heja färjestad........

Så var man av med sin hockeyoskuld... Första matchen jag någonsin varit på. Riktigt kul faktiskt, att se på tv är ju urtrist men att se det live på plats är helt ok, nästan riktigt skoj... Vi satt allra längst ner, titta va nära spelarna vi sitter, ni ser hjälmarna på dom.
Det var nästan så man kunde sniffa i armhållorna på dom, fast jag hoppa ju högt när dom taklade in varandra i sargen precis där vi satt.. "nämen en mossad hockeyspelare!" Jag är faktiskt förvånad själv hur jag ryktes med i stämningen och skrek på både "FAN" och "jaaaaaaaaaaa" och "skiiiit" osv... det trodde jag inte om mig själv. Men det var en väldigt spännande match, särskillt sista minuterna när målvakten räddad säkert 4-5 gånger på 2 minuter....
Titta det är Jörgen! Det är den enda spelar jag visste vad han heter. Men nu vet jag vem Marcus Paulsson och Lee Gorden är också. Jörgen och Marcus gjorde varsit mål.
En skylt
Klacken... Om jag ska orka stå där någon gång då ska jag ha några groggar innan..
Dom vann matchen.....
....så nu står det 2-0 i matcher..
Nu har jag väldigt ont i rumpan efter allt sittande, men om man står skulle man ju haft ont i fötterna. Man borde kunna alternera... Men en sak har jag lärt mig, att man blir torr i munnen och drickan är dyr så man borde tagit med sig något.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, ja jag har ju berättat om hur jag blev när jag såg på fotboll...man rycks med rätt fort...