lördag 11 oktober 2008

bröllopsplaner.

jag vet inte om det är för att jag är tjej men jag har alltid drömt om att gifta mig, att få vara prinsessa för en dag, ha den där stora festen, där alla tittar på mig. Ska jag vara ful varenda dag resten av livet kan jag väl ändå få en dag då jag känner mig vacker!

Jag har alltid haft en bild av mitt drömbröllop, stort och lyxigt. Jag har aldrig trott att det kommer bli så för om jag ens försöker vet jag att jag kommer bli besviken. Nått enklare har jag sett framför mig bara de allra närmaste.

Vi har pratat om förlovning till vår ettårsdag, men så idag appropå inget så kläcker min sambo att han nog inte vill gifta sig någon gång. Alla mina drömmar krossades i ett slag, varför då förlova sig? Det enda han kunde tänka sig vad bara vi två och vittnen. Jag är lite besviken här just nu!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hitta din blogg här bara och måste lämna n liten komentar som blev väldigt lng.
Oj vad planer här går det undan, fast känns det rätt så gör det, tråkigt han inte villl gifta sig, men då kan man undra över varför han kan tänka sig en förlovning. visst många i dagens läge som "bara" förlovar sig men förlovning är ett tecken på att man ska gifta sig och ska det vara helt rätt inom ett år. Alla tjejers dröm (eller dom flestas iaf) är att få ha den där underbara dagen och få känna sig finast i världen i en underbar vit klänning. Jag har själv varit förlovad i några år för några år sen men vi var för snabba med förlovningen har jag kommit på i efterhand då vi förlovade oss efter ca 9 månader. nu är det förhållandet gammalt och glömmt och jag har ett nytt förhållande
lycka till och ha det bra

Anonym sa...

Jag blir extremt upprörd av det här citatet "Ska jag vara ful varenda dag resten av livet kan jag väl ändå få en dag då jag känner mig vacker!" Gör om gör rätt Lisus!

Sen så tycker jag att man får väl kompromissa lite, om din största dröm är ett stort bröllop så tycker inte jag att han har rätt att krossa dom drömmarna huxflux. Kärlek ÄR kompromisser. I något annat avseende är det kanske din tur att vika dig för att han ska få sin vilja igenom :)

Anonym sa...

kommentar till sara...
kompromissa ja visst men vill han inte gifta sig så ska han inte det heller det är en stor grej inte som att kompromissa om man ska äta kyckling eller sallad. gifta sig ska man vilja om man ska göra det ingen ska tvinga en. fast nu tror ju jag ändå att Jimmy kommer att ändra sig med tiden och vilja gifta sig när han är mogen för det inte när det stressas fram på mega kort tid