fredag 31 oktober 2008

Julklänningen

jag har beställt klänningen, om jag hade varit lite mer ekonomisktoberoende hade jag köpt den i guld också, men jag vet inte när jag ska ha den. Vad som händer på nyår har jag ingen anning om men jag kan tänka mig att vi stannar hemma, visst låter det som vi är tråkiga.

Det blir svarta leggings till som har spetskant längst ner, jag avskyr nämligen strumpbyxor. Det är hemska!!! Jag testade ett par jag hade i lådan häromdagen när jag skulle ha kjol och de gick inte enda upp. Då säger min sambo (alltså en kille inte en tjejkompis) "men du kan ju klippa av fötterna på dom och använda dom endå!" jag höll på trilla baklänges, fan va han är smart. Hade jag inte ens en tanke på själv.

Tillbaka till outfiten, jag vill ha ett långt fint pärlhalsband till och jag har sett att Glitter fått in massor av sånt. Så jag får åka dit och shoppa loss någon dag, kunde ju följt med jimmy till stan idag och gått dit men det är så trångt och litet på glitter i stan. På Glitter på Bergvik är det rymligt och stort. Det gillar jag. Sen funderar jag på ett svart brett sidenband i midjan med en liten rosett men vi får se om det blir så.

Egentligen vill jag ha myskläder på julafton för det är årets mysdag!! Men jag tänker göra mig fin för Jimmys skull. Allt jag tänker är att årets jul blir bättre än förra julen, då jag skulle jobbat men blev magsjuk och låg ensam hemma hela dagen och på ica vad julskinkan i charken slut så jag åt rostbiff istället. Jag åt alltså inte ens julskinka på hela förra julen. Jag var en vända till min syster på kvällskvisten. Men allt jag tänkte på när jag låg hemma i min säng var att nästa jul blir bättre för då har jag ju jimmy, hans sms gjorde mig lite gladare också eftersom han skrev nästan samma sak.., "nästa jul då är vi tillsammans!" oh herregud nu börjar jag gråta när jag tänker på det!! Gud vad jag är blödig!! Nej nu får jag sluta och torka tårarna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men herregud att klippa av fötterna är ju världens äldsta trick, heja Jimmy! :D

Maria sa...

Hej! Läste på din blogg att du hade arbetat som insamlingsombud och jag har en kompis som har sökt jobb på samma ställe, och jag undrar nu om det är ett seriöst företag och hur mycket du tjänade?

tacksam för svar!

Maria