lördag 1 november 2008

Göteborg

Igår när jag pratade med mamma i telefon så frågade hon om jag ville följa med till Göteborg för där har hon en gamal moster som hon tänkte hälsa på. Då föreslog jag att vi kanske kunde sova hos Sara och ha det trevligt men god mat och så. Det tyckte mamma lät toppen och Sara med tror jag. Sen igår kväll började mina tankar vandra. Åh, Lisa-Sara-Middag snart iaf i januari. Min annars så sunda inställning till mat blir som bortblåst med den kvinnans sällskap. Och hennes sund inställning blir bortblåst av mig. Hon har föreslagit en gång bearnaisesås som soppa. Less is more funkar inte för oss.

Så jag satt och tänkte igår på typiska middagar vi haft. Jag tror vi bara en enda gång ätit typ pasta med baconsås eller annat enkelt. Vi gillar att fläska på. Avokado och skagenröra är ju obligatoriskt. Och till huvudrätt har vi ätit massor av olika saker som tex minijulbord med janssons frestelse, rödbetssallad och prinskorv. Sen har jag fått Sara att inse att paella inte är torrmat, för vi gillar inte torrmat. Rårakor är något som jag förknippar starkt med Sara, det är ju så gott. Obegränsad mängd cola till maten, åh vad gott.

Tacos tror jag också vi har ätit nån gång, när Sara, Malin och jag var hos Linda och åt tacos tror jag vi köpte 8 avocados, det ska alltid vara massa guccamole till. Som efterrätt är nog Ben and Jerry det som det blivit oftast och det är ju så gott. Oftast trots att vi tryckt i oss mat så blir man sugen på något senare på kvällen och springer ner till Sleven och handlar något att tugga på. Det här är våra kvällar på kungsholmen det!! Hur det blir i Göteborg det får man väl se!

Sara nyår 06/07 som skrapar ur resterna från potatisgratängsformen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad hungrig jag blir!

Dennis Alexis Hellström sa...

Hej, lilla du! Jag ville bara tipsa dig om den nya funktionen Bloggintresserade längst ner till höger på min blogg. :) Den är speciellt för folk med Blogger-konton. Spana gärna in den! Kram! <3