tisdag 11 november 2008

Det är bara den 11 november och jag äter redan havregynsgröt till lunch. Jimmy åt resterna från igår. Visst låter det upphetsande?
Jag tycker visserligen inte att havregrynsgröt är äcklig på nått sätt men det känns som det verkligen är en symbol för fattighet, jag är en fattig student. Men det är ju bara 13 dagar kvar till pengarna rullar in. Jag kanske får en slant när jag fyller år, inte för att jag vågar hoppas på nått sätt men ändå, dröma kan man ju.

Apropå pengar och att jag är en fattig student. Jag blir så less på CSN, det gillar krångel. Eftersom det är terminsbryte vecka 2. Så får jag ungefär 3500 den 23 december och sen får jag 5500 vecka 2. Så jävla krångligt. Jag tackar gud att jag inte har så mycket normala räkningar. Hade jag bott ensam nu då hade jag varit tvungen att låna för att kunna betalt hyra och så. Sicka puckon! (nu såg jag postbilen, shohoo post!!!) Nu har jag ju avbetalningar bara till min mamma och farmor på körkortet respektive lägenheten, så det funkar ju ändå. Klart jag har några normala räkningar så som telefonräkningen. Men jag klarar mig iaf.

Hoppas min julklänning kommer idag!!!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att vi är på bra humör idag :) Simpelt..du letar upp mp3spelaren..trycker på paus. Eller så kan du ju hålla för öronen, fungerar ju bra det med.

Anonym sa...

Okej, men vad önskar du dg av dina föräldrar?
Jag vet knappt vad jag önskar mig av mina föräldrar?
Men jag ska sätta mig ned och tänka ut lite.
Jag vet heller inte vad jag önskar mig av min pojkvän. Det ända jag sa att jag ville ha en upplevelse tillsammans med honom.

Anonym sa...

håller med dig verkligen :)

Anonym sa...

Du kanske kan krydda gröten med lite olika saker för att piffa ;)

facbook är en företelse för sig själv!

Anonym sa...

Låter jobbigt att få så lite pengar precis innan jul, när man kanske vill skämma bort andra med julklappar. Inte kul att alltid leva med smal budjet. Men du verkar vara expert på överlevnad, och får det att fungera! =)

..Carl-Astrid sa...

ja men julklappar och så är jag redan färdig med, sen eftersom min största utgift i månaden är att jag betalart tillbaka pengar till farmor för lägenheten så kan jag prata med henne om att betala mindre, så nu vi jul ska jag bara betala 500 istället för 1500

Anonym sa...

Okej, nyfiken med andra ord vad du får i present av din sambo?
Vad tror du får av honom?