torsdag 6 november 2008

Ny lärdom...

visste ni att handikappade och de som bodde i "fattighuset" inte fick rösträtt förän 1945?
"de som ligger samhället till last ska ej ha något inflytande!"

Jag kom på nått skitsmart till mitt arbete om vård och omsorg förr i tiden, jag intervjuvade mormor. Hon är ju gammal som gatan, så nått borde hon ju veta. Fick vill inte ut super mycket men lite användbart har jag och det ser ju hemskt ambitöst ut i arbetet om jag intervjuvat en äldre som kan berätta om hur det va när hon va ung.

För övrigt fick jag MVG på Etik och livsfrågor kursen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Och visste du att enligt världshälsoorganisationens(WHO)diagnossystem så anses man vara psykiskt sjuk om man gillar att klä sig i det motsatta könets kläder (dvs att vara transvestit)? Sick sick...