måndag 17 november 2008

Veckan som gått

Veckans godaste: fiskgryta med aioli i lördags men familjen.
Veckans film: hmm vi såg en i lördags som var hyfsat dålig.
Veckans låt: hmm ingen särskild
Veckans aktivitet: biljard, roligare än vad man tror fast man suger på det.
Veckans klipp: har nog inte riktigt gjort nått bra klipp
Veckans jobbigaste: att jag är halvpank, typ
Veckans citat: "det känns som jag är utomlands, det är så skön stämning här. Inte så ytligt som i stockholm" min kära bror i lördags när vi va ut på en pub och spela biljard. Han har fattat! =P
Veckans jag vill köpa: en kofta i någon fin färg, min finaste kofta är grå. Tråkigt va?
Veckans smartaste: att packa upp servisen från gammelfaster var nog inte det klokaste, nu har jag porslin i hela köket shohoo
Veckans sug: jag kan inte rå för det men jag längtar till julen nått vansinigt.
Veckans present: denna vecka är det ju jag som öppnat presenter, i lördags och idag!
Veckans roligaste: Att få lite besök va skoj.
Veckans fråga: När i helvete ska vi sätta på vinterdäcken?
Veckans utflykt: Biljarden i lördags
Veckans iritationsmoment: Att jag inte fått någon praktikplats
Veckans lärdom: Att social omsorg är skit tråkigt
Veckans sorg: jag har nog ingen sorg just nu
Veckans babe: Jimmy så klart!
Planer för nästa vecka: ja nu har ju nästa vecka redan börjat. Idag har jag fyllt år, imorn ska jag till skolan hela satans dagen, har två timmar ledigt mellan 12-14 då ska jag spana runt på stan. På fredag ska jag till sadisterna på folktandvården. Sen ska jag plugga socialomsorg även om det är skit trist.

Vad har hänt idag på min födelsedag: Jag fick frukost på sängen. Så svarade jag på massa sms medans jag väntade på frullen. Sen åkte vi till Bergvik och handlade tårta och lite annat smått och gott. Sen åkte vi hem, Carro ringde. Så kom posten och det var bara reklam. Jag blev super besviken trodde iaf jag skulle få kort från min faster och min syster. Men sen plingade det på dörren och de va brevbäraren som inte fick ner ett kuvert i inkastet så jag fick en bunt brev. Shohoo. Fem vykort, 4 trisslotter, ett halsband, en mössa och en sjal innehöll kuverten. Det var skoj. Sen kom svärmor ner och vi fikade, choklad-prinsesstårta mumsigt. Det bästa av två världar. Fick en trämask av svärmor att hänga på väggen och ett silverhalsband med ett hjärta som man kan öppna och sätt in en liten bild av min kära sambo. Sen spela vi ett långt parti monopol som jag vann överlägset. Sen åt vi hämt thaimat. Det har varit en supermysig dag. Helt perfekt. Vill nog ha en tårtbit till snart.
Det är ett mönster på men det va svårt att ta bild på. Ni får titta på min hals om ni stötter på mig istället!

Inga kommentarer: