tisdag 18 november 2008

partners vänner och vänners partners

man har skyldigheter som vän, man ska stötta sina vänner i vått och torrt. Man ska aceptera deras val de gör i livet, man behöver inte älska valen men man får ändå stötta dom så länge dom är nöjda och lyckliga.

Jag behöver inte älska min kompis pojkvän, men jag måste aceptera att det är han hon vill leva med. Som exempel ska jag ta Carro, jag behöver inte tycka att Dennis är världens underbaraste och finaste men jag måste acceptera att Carro tycker det och att hon är lycklig. Nu va det här visserligen ett skit dumt exempel eftersom jag faktiskt tycker att Dennis är trevlig och go, visserligen förstår jag inte alltid vad han säger men det gör inget. Han är värd Carro helt enkelt, och det är inte vem som helst som är det.

Däremot har jag en vän vars sambo jag tycker förtjänar en bättre flickvän men det är en helt annan femma, jag har ju accepterat hennes sambo. (Jag vet att carro nickar och skrattar just nu!)

Jag bara spottar ur mig inlägg idag men jag samlar två i en här. En two-in-one-blogg.

Tänkte berätta om mina planer till helgen. Jag ska gosa bebis. Den ska föddas på lördag, det har jag bestämt. Det ska bli trevligt. Jag har aldrig gosat med en dygnsgammal bebis, jo min lillebror men det va ju typ 70 år sen. Oliver fick vi bara titta på genom en fönsterruta för de va risk för infektioner, så han var nog 3-4 veckor innan jag fick gosa med han. När Minna föddes så blev det så mycket komplitioner, så de blev kvar länge och Anna opererades två gånger. Så hon var nog 5-6 veckor innan jag fick gulla. Men när vi prata om det visade sig att Jimmy inte ens sätt en sån liten bebis. Minsta bebis han gullat med var hans brorson som va halvåret iaf då. Men till helgen då ska de gosas med lillbebisen!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lördag...är det den 22? Mm det går bra, tror den dagen är ledig i födelsedagskalendern :D

Carro the one and only sa...

jasså du tror de blir då, vi får väl se vad som händer ;)