onsdag 5 november 2008

Obama!!

Obama vann och jag är mycket glad för det, jag är inte super insatt och sjukt trött på det amerikanska valet. Det rör inte oss ändå har det varit de främsta nyheterna i flera månader. Nu är det slut på det iaf om det inte ska disskutera varför osv i några månader, men jag hoppas inte.

Själv funderar jag på hur lång tid det kommer dröja innan vi har en invandrare som stadsminister. Nu har vi faktiskt utlandsfödda och homosexuella på ministerposter och bara det tycker jag är fantastiskt.

Nu ska jag bita tag i sista studieenheten på den här kursen, sen har jag bara lite små tjaffs kvar på några andra enheter sen ska jag skicka in. Den här kursen ska man skicka in allt på samma gång, stackars fröken om hon får 10 sånna kurser på en gång. Så vad det sist jag lämnade in, då hade nästan alla av hennes 25 elever lämnat in stora arbeten, hon sa att efter några dagar var hon helt fyrkantiga ögon, och det förstår jag. Nu ska jag ta ställning i livsåskådningsfrågor....

en halvtimme senare: jävlars vilken lätt uppgift!!! Färdig!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

jo det finns att köpa på nätet. men jag tänkte om nån ändå har nån som ligger hemma och skräpar...
jezzicaarvidsson.blogg.se

Anonym sa...

Ojoj, att säga att presidentvalet i USA inte rör oss är väldigt väldigt naivt...

..Carl-Astrid sa...

klart jag förstår att det rör oss, men det finns relevantare nyheter...