söndag 23 november 2008

julklappar och kärlek

http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article3794473.ab

i den här artikeln ovanför står det att julklappar egentligen inte har någon inverkan på förhållandet. Men jag vet inte om jag tror på det. Det är klart att en riktigt genomtänkt julklapp bevisar kärlek. Jag vet att jag låter som en materialist just nu. Men jag älskar att ge riktigt genomtänkta presenter, sånt de inte ens visste att de önskar sig. Jag längtar till julafton för jag vill se Jimmys reaktion när han öppnar sina julklappar, han vet inte att han önskar sig det men han kommer bli överlycklig. Det vet jag.

Jag vill tilläga att det behöver inte handla om dyra saker så länge det är genomtänkt. För nått år sen fick mamma och hennes gubbe en låda med en korsordstidning, två pennor, en chokladkaka, ett paket espressokaffe och en flaska dessertvin. Jag hade märkt lådan "det ultimata fredagskitet", dom blev superglada. För det är verkligen dom. Dom gillar kaffe, choklad och korsord. Det kanske kostade mig 200 kr. Men dom blev glada för jag verkligen hade tänkt till. Det är så det ska vara.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Så sant så sant :)Jag håller med tidnignen om att julklappar nog inte har inverkan på förhållandet, för jag tror inte att själva julklappen i sig gör någon skillnad. Utan det är liksom kärlekshandlingen bakom som är grejen...if you know what I mean.

För övrigt gillar jag idén med ultimata fredagskittet...hmm...ska spinna vidare lite här...