söndag 23 november 2008

hemmafrun Lisa

igår prata jag med Carro på msn som baka och sen skulle hon laga mat, det va planerna för dagen för hennes del. Jag tyckte hon lät som hemmafrun, då sa hon att men jag är ju alltid sån. Men det är natruligt jag är född sån. Jag tror jag skulle bli ultimata hemmafrun, eller nej inte va hemma jämt. Jag skulle få så satans trist. Halv tid kan jag jobba.

Men långkok och storbak gör mig helt upphetsad. Att ha en gryta som puttrar på spisen så alla smaker kokar ihop sig och köttet blir riktigt mört är en helt underbar känsla. Jag älskar när folk stönar högt om hur mätta de är men ändå tar de en portion till. Som när jag gör fiskgryta då kan Jimmy inte sluta äta.

Jag kan tycka det är en ganska tillfredsställande känsla att tvätta och mangla. Man ser hur bra det blir. Mangla gör jag inte för att de blir bra i sängen, det gör jag för det blir så fint i skåpet. Har kommit på att man ska mangla tvätten när det är blött innan man hänger upp det.
Det är en sån härlig känsla att ha en tom tvättkorg.

Jag kan finna ro i att städa också. Jag blir tokig om det är skit på golvet, jag bara måste dammsuga. Nu med all sand man drar in får jag väl dammsuga varje dag framöver.

Tänk om min mamma kunde läsa det här, hon kommer tro att jag slagit mig riktigt hårt i huvudet. Men jag tror det handlar om att trivas, trivs man i sitt hem vill man ha det fint.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gulligt! :) och jag blev helt vansinnigt hungrig av att läsa det där om grytan som puttrade...

Anonym sa...

Och jag vill ha receptet på fiskgrytan! :D

Anonym sa...

- Ja visst är de fint, de finns många fina halsband från miss dee.. har du haft en bra helg?