onsdag 8 oktober 2008

pysselfia

Titta vad gott vi åt i söndags när vi firade nio månader tillsammans. Blev lite suddig bild men det får ni stå ut med =P
Varför måste man egentligen ha ett skäl att smörgåstårta? Det är ju så gott. Jag har gett mig in på något helt nytt, scarping. Det här är det första jag gjorde, ett bokmärke åt Jimmy, inte så avancerat men jag är helt nöjd.
Det är helt klart Annas pyssleblogg som inspirerat mig till att börja. Nu håller jag på med ett födelsedagskort åt farmor. Jag gillar att pyssla och testa nya saker, så det här va skoj.

Igår disskuterade jag och Jimmy kärlek. Jag sa att jag var kär i han och han sa att han inte va det i mig längre, fast det gick ju upp och ner. Jag blev sårad. Men sen sa han att han trodde kär va det som man var i början, men det kallar jag förälskad. Så bad han mig definera ordet kär, vilket inte var helt lätt. Jag tycker att älska är det ord som passar på vem som helst, man älskar sin mormor, sin katt, sin syster osv. Men kär är ju när man visar kärlek, man känner kärleks känslor gentemot någon. Men det är krångligt när ord inte betyder samma sak för två personer...

Jag vill tilläga för att inga missförstånd ska uppstå att Jimmy faktiskt sa att han va kär i mig när jag förklara vad det betyde för mig iaf

Inga kommentarer: