torsdag 23 oktober 2008

Ett blogginlägg

vi såg braveheart igår, har inte sett den innan, grät en skvätt. Helt ok film, lite onödigt blodig men Mel Gibson verkar gilla blod och tortyr. Men vad jag tycker är obehagligt med sånna filmer det är djuren. Jag har inget emot att de slår ihjäl varandra men oskyldiga hästar, som inte själva valt att gå dit det upprör mig. Jag är inte dummare än att jag förstår att det är fejkat på film, dom blir inte skadade. Men jag blir ledsen ändå. Och då ska ni veta att jag inte är en djurmänniska, för mig är hästar en hotfull bajsmaskin. Hamburgare på ben. Jag tycker om min katt thats it. Jag är rädd för de flesta andra djur.

Senaste jag hade kontakt med en hund, så hade jag lite lätt panik. Jag håller mig på att vänja mig, det går bra om hon bara är runt omkring. Men just då satt hon och stirrade på mig och slickade sig runt munnen, 10 cm från mig. Nu pratar vi inte om en liten pudel, nu pratar vi björn-hund. Det är verkligen den största hunden jag har vågat mig så nära. Så säger D "hon märker att Lisa älskar djur, det därför hon går till dig!" Aaah, jag avskyr djur överlag. Jag är rädd.

Snart ska jag iväg till stan, ska via Siba lämna tillbaka en kabel. För de jävlarna lurade mig, jag frågade om sladden låg med i förpackingen, nej sa dom. Men det gjorde den visst det. Men jag har andra ärenden till Bergvik iaf, men jag gillar inte att de lurar mig. Sen ska jag gå lite på stan, äta baugett, till biblan, plugga en stund och sen blir det föreläsning om smitta och smittskydd. Känns lite creepy, jag kommer bli inbillningssjuk. Måste klä på mig innan jag ska iväg, kan ju inte springa runt i leegings och tshirt resten av dagen, även fast jag känner mig toksexig.

Nu ska jag leta xmas presents..........

1 kommentar:

Anonym sa...

Antar att hunden reagerade precis som jag. När jag läst lite i din blogg märker jag att jag verkligen gillar dig.
Ha det så gott.
Per