söndag 12 oktober 2008

Åh november

kan vi inte snälla hoppa över november, jag blir trött bara jag tänker på det.
Alla ringer och tjatar om november så jag blir snart tokig. Mamma har tjatat i flera veckor om att jag borde komma hem i november, så vi kan slå ihop min och mina systrars födelsedag. Jag som då försöker undvika min ena syster så gott det går gillar inte idén men hon tjatade på om det där.

Sen dimper det ner ett mail från min avskyvärda kusin att vi ska ta ut farmor på födelsedagslunch den andra eller 16de november, alla kusiner tillsammans. Det är lite långt att åka från värmland till sthlm för en lunch kan ja tycka. Jag trodde lillebror skulle tycka det var en kass idé han med, men nej han tyckte det lät trevligt. Men jag skulle känna mig tok dum i det där sällskapet, helt felplacerad, jag känner inte mina kusiner.

I fredags ringde Jimmys far och berättade att han kommer hit i november och hjälper oss att sätta igen dörrhållet mellan köket och sovrummet, han sa inte vilket datum men någon gång i november. Känns som det kostar några kronor dessutom att köpa material till det där hålet.

Något senare på fredagen ringde min far och berättade att han och hans fru och min bror kommer den 15 november. Pappa och frugan skulle sova på hotell men lillebror han sover här så ska vi spela tvspel hela natten (det här är nog just nu det enda jag ser framemot i november)

Sen ska man fylla år och ha sig och båda mina systrar ska göra det dom med. Och så är det folk som ska klämma fram ungar. När jag sa till min mamma att det snart är en till födelsedag i november så sa hon att det är ju iaf inte släkt. Ne, visserligen inte men mamman till detta barn råkar va den bästa kvinnan på den här jorden!! Klart det är viktigt!!

Nu har mamma ändrat sig och börjat tjata om att jag ska komma hem den 13de December, för då ska vi ha pysselkväll ihop, alla i familjen. Shohoo, not! Jag blir tokig på att denna människa tjatar hela tiden om att jag borde komma hem, så bara för att jävlas ska jag åka dit veckan innan den 13de. För då kan jag själv styra över vilka jag vill träffa och inte träffa. Passar mig utmärkt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa verkligen :D

Varför försöker du undvika din syster? :p

Anonym sa...

Du är poppis!

..Carl-Astrid sa...

charlotta: jag är just nu lite trött på min syster som är drygt 30 som alltid skvallrar för mamma vad det än är. Att hon dessutom läste hela min blogg och redogjorde allt för min mor gör inte saken bättre.