söndag 26 oktober 2008

halloween och alla helgona..

alla helgona och halloween är inte samma sak och samma datum. Just denna helg råkar det sammanfalla. Alla helgona infaller alltid första helgen i November och Halloween infaller alltid den sista oktober, som just denna helg är på fredag. Alla helgona är en svensk helg då man ska hedra sina avlidna släktingar och tända ljus på gravarna. Halloween är en brittisk tradition som kommit via USA (jag har googlat så jag vet) då man klär ut sig och går ut och tigger godis.



Jag ville bara reda ut begreppen!!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Halloween var ju från början också en tradition då man hedrade döda men den har förändrats och blivit nått annat. men i grund och botten är de samma sak. samma tanke.

..Carl-Astrid sa...

jag ville bara ha sagt egentligen att det inte är samma sag!!

Anonym sa...

Detta har egentligen ingenting med nånting att göra, men gud vad det ser aggressivt ut med typ 1000 utropstecken :P (så som du avslutar detta inlägg menar jag...) Stop it! :P

..Carl-Astrid sa...

Det är ju bara fem uttropstecken