torsdag 23 oktober 2008

smitta och smittskydd

idag har jag varit på föreläsning i min skola, det är egenligen en skola för isbjörnar och eskimåer. Så jävla kallt där. Ventialtionen är på topp, det är som man sitter i en höst vind. Det går an när man har metodövningar för då rör man ju sig men föreläsningarna är hemska, har bara haft en innan så jag hade glömt, de flesta andra hade fleecetröjor med sig och var redo för kylan man ska uthärda i 2-3 timmar.

Föreläsningen handlade om smitta och smittskydd, otroligt spännande, not. Har lärt mig att Varje människa har 3-4 kg bakterier i och på sin kropp!!! och så ska det vara. Det är verkligen helt stört. Känns lite äcklig. Fick se lite bakterieodlingar som nog gjorde att alla ville hem och byta lakarn.

Men när man är på föreläsning så tycker jag man ska uppföra sig. Man håller inte på att viskar om annat, jag hade "viskorskor" både framför och bakom mig, shohoo. Man börjar inte plocka ihop sina saker och sätta på sig jackan fem i fyra för att markera. Man går inte 10 minuter innan det är slut utan att säga nått, ok om man säger att man ska med bussen eller måste hämta barnen eller what ever, men man går inte bara. Dessutom reser man sig inte och går innan föreläsaren sagt tack för sig och fått chansen att avsluta. Jag vill poängtera att jag läser på komvux och det var faktiskt vuxna människor som betedde sig så här. Jag kanske är petig men sån är jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns dom påhögskolan som är så också... Där kan man dock inte riktigt säga till 100 pers att man ska med en buss, så då är folk duktiga på att smyga ut. Men stora delar av klassen packar ihop 10 min innan föreläsningen är slut och många sitter och pratar utan att bry sig om dom runtomkring...
Riktigt tråkigt, det förstör ju för oss som vill lyssna på vad läraren har att säga.